Cenovo najdostupnejšie elektrické SUV vo svojich kategóriách: porovnávame Leapmotor B10 a C10
Čínska značka Leapmotor postupne rozširuje svoje portfólio elektrických vozidiel na Slovensku.
Leapmotor na slovenskom trhu
V ponuke Leapmotor na Slovensku nájdete malé mestské vozidlo T03, ktorého test sme vám už priniesli, SUV modely C10, B10.
Čoskoro aj prvý kompaktný hatchback B05. Všetky modely sú primárne čisto elektrické, niektoré však sú resp. budú dostupné aj s tzv. predlžovačom dojazdu. Leapmotor túto svoju technológiu označuje ako REEV (range extended electric vehicle). Modely B10 a C10 sú zamerané na moderného používateľa, ktorý očakáva veľký priestor, vysoko technologickú výbavu a efektívny elektrický pohon. V našom teste sme sa bližšie pozreli na rozdiely aj spoločné vlastnosti týchto vozidiel a otestovali sme ich v praxi.
Dve podobné SUV, ale rôzne platformy
Dizajn oboch modelov je moderný a prirodzene aerodynamický. Model B10 je SUV C kategórie, zatiaľ čo model C10 je SUV kategórie D.
Leapmotor C10 je postavený na staršej platforme LEAP 3.0 s 400 V architektúrou, zatiaľ čo B10 využíva novšiu architektúru LEAP 3.5 s 800 V architektúrou. To prináša rýchlejšie nabíjanie a vyššiu efektivitu pohonu. Avšak model C10 príde čoskoro aj s 800 V architektúrou, keďže platforma LEAP 3.0 je na to pripravená a prinesie to zlepšenie nabíjacích výkonov. Spoločným znakom oboch platforiem je, že sú pripravené na zabudovanie predlžovača dojazdu. Platformu LEAP 3.5 budú vďaka jej technologickej vyspelosti využívať aj iné čínske značky (napr. Hongqi).
Svietenie a kamery
Obe vozidlá majú Full LED svetlá vpredu aj vzadu a množstvo kamier, ktoré poskytujú 360° náhľad na vozidlo. Tieto kamery využíva aj pokročilý asistenčný systém LEAP Pilot s prvkami autonómnej jazdy, podporovaný AI modelmi Deepseek a Qwer. Interiér je skôr minimalistický, s väčšinou funkcií ovládaných prevažne dotykovo cez centrálny displej. Doplnený je o ambientné osvetlenie, ktoré vytvára moderný a prehľadný pocit.
Výbava B10 a C10
B10 ponúka tri úrovne výbavy – najnižšiu a strednú s látkovými sedadlami (líšia sa len kapacitou batérie), najvyššiu s eko kožou namiesto látky, vyhrievanými a ventilovanými elektrickými sedadlami, elektrickým otváraním zadných dverí a iné.
C10 je k dispozícii v dvoch úrovniach výbavy, pričom rozdiel spočíva v nahradení koženky pravou kožou, doplnené o vyhrievané a ventilované sedadlá, elektrické otváranie zadných dverí, väčšie 20-palcové disky a iné.
Kufor a vnútorný priestor
Priestor a komfort sú u oboch modelov na vysokej úrovni. C10 ponúka základný objem kufra 435 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie až na 1400 litrov. B10 má základný kufor o objeme 410 litrov, pričom po sklopení sedadiel dosahuje 1300 litrov, vrátane dvojitého dna s dodatočnými 95 litrami úložného priestoru. Dostatočný priestor pre pasažierov a batožinu robí oba modely praktickými pre rodinné alebo každodenné používanie.
Elektrický pohon a batérie
Pohonná jednotka je pri oboch modeloch rovnaká. Ide o In-house vyvinutý motor s výkonom 160 kW a krútiacim momentom 240 Nm. Rozdiel je však v kapacitách batérií, keďže použitá chémia je pri všetkých rovnaká a to LFP, lítium-železo-fosfát. C10 so 69,9 kWh batériou poskytuje WLTP dojazd približne 420 km a maximálnu rýchlosť 170 km/h. B10 je dostupná s dvoma batériami – 56,2 kWh alebo 67,1 kWh, WLTP dojazdmi na úrovni 360 km resp. 430 km a maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Nabíjací výkon sa pohybuje pri C10 na úrovni 84 kW (800 V architektúra zrýchli výkon až na 180 kW) pri B10 na úrovni 140 resp. 168 kW. B10 navyše podporuje funkciu Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje používať vozidlo ako externý zdroj energie pre rôzne elektrické zariadenia.
Technologická výbava
Technológie a bezpečnosť sú u oboch modelov moderné a komplexné. Digitálny kľúč cez mobilnú aplikáciu, panoramatické strešné okno a adaptívne asistenčné systémy LEAP Pilot, vrátane tempomatu, upozornenia na opustenie jazdného pruhu či parkovacích senzorov ďalej zvyšujú komfort a bezpečnosť jazdy. Režimy jazdy (komfort, štandard a šport) majú badateľný vplyv na správanie vozidla, najmä u modelu B10, kde športový režim poskytuje skutočne agilnú odozvu. Samozrejmosťou sú OTA aktualizácie a veľmi dobre vyladený infotainment založený na in-house vyvinutom softvérovom prostredí LEAP OS.
Ceny
Ceny oboch modelov sú výrazne konkurencieschopné. C10 je dostupná za akciovú cenu 36 909 €, zatiaľ čo základná cena je 38 490 €. B10 začína na 28 990 € za nižšiu batériu a výbavu a najvyššia verzia Design Max stojí 32 490 €. Pritom vo výbave je elektrické otváranie zadných dverí, vyhrievané a ventilované sedadlá a ďalšie prémiové prvky.
Vyhodnotenie
Elektrické autá Leapmotor C10 a B10 ukazujú, že čínski výrobcovia áut dokážu konkurovať aj v segmente strednej triedy. C10 je vhodná pre používateľov, ktorí preferujú viac priestoru a majú resp. čoskoro budú mať na výber z väčšieho množstva motorizácií (BEV vs REEV), architektúr (400 V vs 800 V) alebo druhov pohonu (zadokolka vs štvorkolka). Naproti tomu B10 prináša novú 800 V architektúru na novšej platforme v kompaktnejšom balení a podporu V2L. Oba modely sú cenovo dostupné, bohaté na výbavu a pohodlné pre každodenné používanie. To z nich robí veľmi zaujímavú alternatívu na našom trhu pre tých, ktorí hľadajú moderné, praktické a technologicky vyspelé elektrické vozidlo.
Zdroje: vlastné, Leapmotor
Podobné články
XPENG G6: Tesla killer
Elektrická GLC mení pravidlá hry: Dojazd vyše 700 km a rýchle nabíjanie
Dongfeng BOX: Auto do mesta a na okresky
Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC with EQ Technology (VIDEO)